maandag 19 augustus 2013

Lavendel oogsten

                                 Ik heb dit voorjaar een flinke pol lavendel in mijn tuin gezet,
                                 die nu volop bloeide.
                                 Ik wil de lavendel drogen en straks in geurzakjes gebruiken.
                                 Nu weet ik helemaal niet wanneer het de juiste tijd is om het
                                 te oogsten, mischien ben ik wel te vroeg of juist te laat.
                                 Ik heb ze in het tuinhuisje opgehangen, daar ventileert het goed
                                 omdat er een open rand onder de dakrand zit, dat heb ik tenminste
                                 wel geleerd als je iets wilt drogen dat het niet te snel droogt,
                                 maar ook niet te vochtig.
                                 In ieder geval geurt het ontzettend lekker als ik er bij langs loop!

2 opmerkingen:

  1. Is het perfecte moment om lavendel te oogsten en te drogen. En de techniek is prima. Alleen geregeld nagaan dat de bundeltjes strak ombonden blijven, daar de stengels dunner worden bij het drogen. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor deze tip, zal het in de gaten houden!
      én ik heet je van harte welkom als nieuwe volger.
      Zal binnenkort ook eens een kijkje bij jou nemen.
      groetjes Iefke.

      Verwijderen